Betaling af kontigent

Kære medlemmer,

 

Nu kommer der omsider lys for enden af tunnelen, og disse betalingsforviklinger har vores IT mand lovet, vil være en saga blot..;-)

Efter møde i fredags med vores IT mand, der vedligeholder hjemmesiden, har vi i går fået en løsning på betalingsproblemerne.

Vi vil ønske vi havde kunnet give jer svar på problemerne tidligere. Men når det er systemet der driller, kan det være svært at gennemskue, hvad der går galt.

Først og fremmest skal det siges at I der står til betaling men ikke har kunnet betale, selvfølgelig stadig står som aktive medlemmer, til trods for at jeres betalingsfrist i princippet er overskredet.

Vi er i bestyrelsen meget lettet over at det nu skulle være løst, og er fuldt ud klar over de sindssyge forviklinger et tilsyneladende simpelt system kan formå at skabe. Vi vælger her ikke at belemre jer med detaljer, men står gerne til rådighed med yderligere, hvis det skulle have interesse.

Forviklingerne der har skabt spørgsmål og frustrationer

I er blevet nærmest spammet med meddelelser på både dansk og engelsk….Dette er der stoppet for.

Oveni dette er nogle af jer, fået en besked om annullering, da vi har slettet nogle dobbelte fakturaer, der har været på nogle af jer i systemet. Det har af gode grunde ikke gjort forvirringen mindre hos jer.

Til jer der har betalt

En del af jer har til trods for forviklingerne formået at betale kontigentet. Godt gået 😊

Fakturaer bliver lavet til pdf format, som kan hentes under jeres brugermenu. Dette giver vor IT mand besked om snarest.

Til jer der mangler at betale

Der er dog stadig nogle, der skulle have fået besked om at vi afventer betaling.

Mange af jer har haft skrevet om hjælp til at betale, og står stadig i status hos os som ”afventer betaling”..

Der er fuldt forståeligt, at I pt er forvirret, for pt kan I ikke betale.

I har – efter det nye system er trådt i kraft lige først i januar – ikke haft mulighed for at betale som i det gamle system. De retningslinjer jeg sendte ud i tidligere nyhedsbrev er hermed ikke gældende. Ja, suk..

IT manden sender i morgen ud – hvordan I betaler i det nye system.

Hvorfor ikke betaling direkte til vores bank istf over systemet?

I princippet kunne I have betalt direkte til vores bank, men ved det, kan der ske forviklinger fremadrettet, da systemet derved ikke fanger jeres betaling er sket.

Derfor er det klart at foretrække at vi afventer IT mandens nye løsning

Til jer der har en betalingsfrist senere på året

Opkrævningen vil komme umiddelbart inden betalingsfristen – svarende til sidste års betalingsfrist – pr. mail.

Fremadrettet når der betales

Det vil mindske en del korrespondance og udfordringer for bestyrelsen og jer, hvis I husker at vælge at I vil gemme betalingskortet i systemet. Det eneste synlige, der vil fremkomme for bestyrelsen er de fire sidste cifre af jeres kortnummer.

Der har denne gang blot været et enkelt medlem der har risikeret at betale 2 gange, hvilket vi fik stoppet med det samme det skete, og kontaktede vedkommende samme dag.

Så de ekstra træk af betalinger der var i foråret, har denne gang ikke været sket, og kan ikke ske fremover.

Kontakt

Helt forståeligt har mange af jer skrevet i tvivl og frustration på FB siden, til mange af os i bestyrelsen, ringet og sendt Messenger beskeder og andet – for at få svar.

Og mange tak for de beskrivelser af de fejl I har opdaget – det har hjulpet os til at finde fejlene.

Vi arbejder i øjeblikket på at svare jer alle, og anmoder jer endnu engang om at skrive til vores mails, da det kan være svært at have overblik over at svare de mange kontaktkanaler.

Især når spørgsmålene kommer under et indlæg på Facebook, kan det være svært at huske under hvilke indlæg spørgsmålene ligger.

På bestyrelsens vegne,

Else Dollerup Møller

Sekretær / Kasserer

2019-01-06T17:57:20+00:00

About the Author:

Leave A Comment